Assertiviteit op de werkvloer – mtech+

Kies jouw groep en regio!

Ieder fonds een aanbod op maat.

Als je geen toestemming geeft, mogen we jouw keuze niet opslaan en kan je niet de meest relevante inhoud zien.

Ik werk voor PC219 'controleorganisme'

Kies

Assertiviteit op de werkvloer

Opleiding
 

8800 ROESELARE

26 april 2024

Volzet

Kies Locatie / Startdatum

Duurtijd

1 dag

Sessies

1

Voertaal

Nederlands

Opleidingsvorm

Klassikale opleiding

Inschrijven


Doelstelling

Op de werkvloer staat positieve en assertieve communicatie met collega’s en leidinggevenden centraal. Assertief gedrag zorgt ervoor dat je meer zelfvertrouwen krijgt, jezelf meer durft te uiten en positiever ingesteld bent. Daardoor denk je minder in problemen en meer in oplossingen.

In deze opleiding vergroot je jouw competentie om:
– jouw mening over te brengen zonder iemand te beledigen;
– grenzen te stellen wanneer dat noodzakelijk is;
– assertiviteit als sleutel te gebruiken om beter te communiceren met diverse gesprekspartners in jouw professionele omgeving;
– durven ‘neen’ te zeggen op een respectvolle manier;
– jouw eigen verwachtingen niet te projecteren op anderen.

Doelgroep

Iedereen die wil leren zich meer assertief op te stellen in de werkomgeving.

Programma

Wat is assertiviteit ?
• het verschil tussen 4 verschillende communicatiestijlen
• hoe sta ik in de wereld en wat is mijn stijl?
• hoe kan ik mijn stijl aanpassen aan die van de ander zonder mezelf te verliezen?
• de ik-boodschap als basis voor assertief gedrag
Assertief zijn in uiteenlopende professionele situaties
• stel je grenzen en ontdek verschillende manieren om ‘neen’ te zeggen
• geef constructieve feedback en ontvang feedback op de juiste manier
• verwoord jouw standpunten klaar en duidelijk
• straal zelfvertrouwen uit door je fysieke assertiviteit
• vermijd misverstanden en conflicten
Naar een positief zelfbeeld
• hoe komt het zelfbeeld tot stand?
• hoe kan jij werken aan een positieve mindset?
• inzicht in jouw kwaliteiten en valkuilen.

Deze training wordt zo opgebouwd dat je heel wat tips verzamelt. Je leert uit eigen ervaringen en je wisselt ervaringen uit met andere deelnemers. Je zet de theorie meteen om in de praktijk tijdens oefeningen. Jouw eigen cases komen aan bod.

Opmerkingen

Voor klantgerichte situaties verwijzen wij naar de opleiding Lastige gesprekken met klanten en leveranciers

Locatie

Kwadestraat 149, 8800 Roeselare

Locatie

ANIGEE COMMUNICATION
Kwadestraat 149
8800 Roeselare
Plan je route