Outlook – basis
Doelstelling
Outlook kan veel meer dan alleen maar e-mails versturen en uw agenda bijhouden.
Via Outlook kan u ook uw relatie-, agenda- en takenbeheer vlekkeloos aan elkaar koppelen. Zo
creëert u een omgeving waar u in één oogopslag alle nodige informatie terugvindt. In deze opleiding
maakt u kennis met de finesses van Outlook waardoor u uw dagelijks werk beter zal kunnen
organiseren.
Doelgroep
Alle medewerkers.
Programma
Het e-mailvenster configureren:
▪ Leesvenster, taakvenster, discussieweergave, …
â–ª Weergaves binnen Outlook: (o.a. automatische opmaak)
â–ª Meldingen bij nieuwe mail
Werken met mappen en/of categorieën, gebruik maken van zoekmappen
Gebruik maken van taken:
▪ Mails vlaggen, mails verplaatsen of kopiëren naar de takenlijst
â–ª Takenlijst gebruiken
â–ª Taken toewijzen
â–ª Taken in de agenda
E-mailopties:
â–ª Stemknoppen
â–ª Berichten intrekken en opnieuw verzenden
â–ª Geavanceerde berichtopties
Automatiseren aan de hand van snelle stappen en regels
Agenda:
▪ Agenda instellingen: werkweek, werkuren, tijdzones, …
â–ª Opvolging van vergaderverzoeken
â–ª Mails verplaatsen naar de agenda
▪ Delen van agenda’s
Voorkennis
U kunt Outlook gebruiken voor het maken en ontvangen van mails. U kunt bijlagen en
handtekeningen toevoegen. U kunt mails in folders plaatsen en afdrukken. U kunt contacten aanmaken en afspraken en vergaderingen inplannen in uw agenda.