Reboarding
Doelstelling
Het doel van deze training is om deelnemers voor te bereiden op een effectieve onboarding of reboarding van medewerkers waarbij ze vaardigheden verwerven om deze processen succesvol te faciliteren.
Doelgroep
Leidinggevenden die medewerkers bij onboarding en reboarding professioneel willen begeleiden.
Programma
• Het begrijpen van het verschil tussen onboarding en reboarding en het (h)erkennen van mogelijke uitdagingen van elk proces.
• Het voorbereiden van deelnemers op het onboarding en reboarding proces door middel van het verwerven van vaardigheden met betrekking tot de planning, implementatie en evaluatie van deze processen.
• Het ontwikkelen van effectieve gesprekstechnieken tijdens het onboarding en reboarding proces om een soepele overgang en een positieve ervaring voor medewerkers te stimuleren.
• Het bevorderen van de reconnectie van medewerkers met de missie, visie en cultuur van de organisatie door middel van communicaty building activiteiten.
• Het verbeteren van de communicatievaardigheden van leidinggevenden in het kader van reboarding, met focus op transparante, empathische en ondersteunende communicatie.
• Het verkennen van job crafting, task crafting, relationele crafting en cognitieve crafting als strategieën om de betrokkenheid, motivatie en tevredenheid van medewerkers te vergroten en hun welzijn te bevorderen.
• Het onder de loep nemen van mogelijke opties en aanpassingen, zoals thuiswerkmogelijkheden en flexibele werktijden, om een optimale werkomgeving te creëren die aansluit bij de behoeften van medewerkers.