Attitude & communicatie
Doelstelling
Na deze training hebben de deelnemers inzicht in:
• het begrip attitude;
• de verschillende communicatiestijlen (kleuren);
• de verschillende generaties;
• culturele verschillen;
• communicatie in een professionele context;
• de feedbackregels.
De deelnemers vergroten hun vaardigheid om:
• attitudes te herkennen bij zichzelf en anderen;
• hun attitude en communicatiestijl aan te passen naargelang de situatie en de persoon;
• op een professionele manier te communiceren rekening houdend met de kleuren;
• om te gaan met collega’s uit een andere cultuur, generatie…;
• om te gaan met feedback.
Doelgroep
Deze opleiding richt zich tot alle medewerkers die een passende houding en communicatie t.o.v. collega's en leidinggevenden belangrijk vinden.
Programma
De juiste, professionele basisattitude
– Wat is een attitude?
– Respectvol omgaan met anderen
– Verschillende communicatiestijlen en persoonlijkheidstypes
– Verschillende culturen, generaties…
– Professioneel communiceren
Een positieve, assertieve houding in team
– De juiste arbeidsattitude in een team
– De verschillende waarden in een team
– Respectvol communiceren met anderen
– Positief omgaan met feedback en kritiek
– De feedbackregels.
Opmerkingen
U kan betalend parkeren in de omliggende straten of de parking voor Blue Point.
De parking van ANTTEC is uitsluitend voor personeel en lesgevers.
• Betalend parkeren van maandag tot en met zaterdag van 9 uur tot 19 uur.
• 2 uur gratis + 0,80 euro voor elk volgend uur. De eerste 2 uur gratis gelden één keer per dag per nummerplaat en zonecode.
• Een ticket voor lang parkeren kost 4 euro (per 10 uur).
Stuur een SMS naar 4411 of 4810: AN460, spatie en uw nummerplaat
Of via de 4411app