Debiteurenbeheer – algemeen – mtech+

Kies jouw groep en regio!

Ieder fonds een aanbod op maat.

Als je geen toestemming geeft, mogen we jouw keuze niet opslaan en kan je niet de meest relevante inhoud zien.

Ik werk voor PC219 'controleorganisme'

Kies

Debiteurenbeheer – algemeen

Opleiding
 

Onbetaalde facturen zijn een permanente zorg in het bedrijfsleven. De redenen van laat betalingsgedrag zijn uiteenlopend: economische situaties, financiële problemen, moedwil, gebruik maken van goedkoop leverancierskrediet, etc. Tijdens deze opleiding schetsen we het wettelijk kader en nadien ga je praktisch aan de slag. Breng zeker jouw eigen aanmaningen mee! Zo kan je de principes onmiddellijk toepassen op uw eigen brieven. Volg je graag ook nog de opleiding 'Internationaal debiteurenbeheer'? Deze staat ook ingepland op een latere datum.


Duurtijd

1 dag

Sessies

1

Voertaal

Nederlands

Opleidingsvorm

Virtual classroom

Inschrijven


Doelstelling

De sessie wordt gesplitst in een theoretisch & een praktisch gedeelte. In de theorie leggen we het proces van een goede klantenopvolging uit, samen met het belang ervan. In het praktisch gedeelte gaan we dieper in op enkele voorbeelden.

Doelgroep

Ondernemers, bedrijfsleiders, financiële en commerciële medewerkers en verantwoordelijken. Kortom: iedereen de bekommerd is om het betaalgedrag van de klanten.

Programma

Je leert hoe je een debiteurenadministratie kan uitwerken. Met bijzondere aandacht voor de preventieve en curatieve maatregelen die u kan treffen en valkuilen waarop je moet letten.

– Wettelijk kader
– Het belang van debiteurenbeleid- en beheer: directe en indirecte gevolgen van een lange betalingstermijn of laattijdige betalingen.
– Preventieve maatregelen: minder wanbetalers in drie stappen
– Curatieve maatregelen: de klant betaalt niet, wat nu? ◦Wat is een goede interne procedure?
– Welke processen heb je nodig?
– Wanneer kies je welke externe partner?

Opmerkingen

Enkele dagen voor aanvang van de opleiding zal je de logingegevens ontvangen. Indien je deze niet hebt ontvangen, gelieve contact op te nemen.