Verkopen met resultaat – prospecteren in de praktijk
Duurtijd
1 dag
Sessies
1
Voertaal
Nederlands
Opleidingsvorm
Klassikale opleiding
Opleidingspartner
SMART BOOST
Doelstelling
Tijdens deze module wordt de nadruk gelegd op de telefonische communicatietechnieken bij het benaderen van de klant. De training wordt theoretisch onderbouwd, maar wordt zeer praktisch geoefend door middel van rollenspelen mat nabespreking.
Doelgroep
Werknemers die een functie (zullen) uitoefenen op de commerciële binnen- of buitendienst en die hun bekwaamheden op dat vlak gestructureerd willen verbeteren of verhogen. Deze opleiding bestaat uit een traject van 3 modules die apart kunnen gevolgd worden.
Programma
Algemene beschouwingen:
• Wie maakt de afspraak ?
• Onderscheid tussen inkomende en uitgaande gesprekken.
Uitwerken basisstramien voor het maken van afspraken per telefoon:
• Doorstroomdiagram: van interesse wekken tot professionele afsluiting.
• Flexibel inspelen op de reacties van de prospect (afwijzingen).
• Checklist met de meest voorkomende tegenwerpingen + aanpak.
• Professioneel afsluiten van het gesprek: een goede basis voor het prospectiebezoek.
• Aandacht voor het noteren van belangrijke opmerkingen.
Voorkennis
De deelnemer moet kennis hebben van “Verkoopvoorbereiding”. Deze opleiding is enkel voor verkopers die moeten prospecteren.