Klachten behandelen als een professional – mtech+

Kies jouw groep en regio!

Ieder fonds een aanbod op maat.

Als je geen toestemming geeft, mogen we jouw keuze niet opslaan en kan je niet de meest relevante inhoud zien.

Ik werk voor PC219 'controleorganisme'

Kies

Klachten behandelen als een professional

Opleiding
 

Kom je tijdens je werk in contact met klachten van klanten? Heb je af en toe ook het gevoel machteloos te staan ten opzichte van de klager of word je regelmatig overroepen? Maken klagende klanten je boos en gefrustreerd omdat datgene wat ze zeggen vaak niet strookt met de realiteit? Of vraag je je wel eens af op welke manier je klagende klanten best benadert om ze tot rust te brengen zodat je mee naar een constructieve oplossing kan zoeken voor hun probleem? Dan is deze opleiding beslist iets voor jou.


Kies Locatie / Startdatum

Duurtijd

1 dag

Sessies

1

Voertaal

Nederlands

Opleidingsvorm

Klassikale opleiding

Opleidingspartner

ANIGEE COMMUNICATION

Inschrijven


Doelstelling

Na deze opleiding kun je inspirerende en verbindende klachten gesprekken voeren. Deze gesprekken leiden tot hersteld vertrouwen bij de betrokken partijen.

Je leert de essentie van klachtenbehandeling en dat omgaan met klachten veel meer is dan technisch afhandelen van de klacht.

Deze opleiding gaat over feedback ontvangen en durven leren uit fouten. De dag is een aaneenschakeling van zoeken naar woorden en acties die vertrouwen kunnen herstellen en de weg vrijmaken om zaken te doen in de toekomst.

Je krijgt inzicht in klachtenmanagement en kunt hieromtrent een doeltreffende strategie ontwikkelen voor jezelf en jouw organisatie.

Je zal zien, na deze opleiding wordt een klacht een kracht!

Doelgroep

Medewerkers die voor hun organisatie betrokken zijn bij dienstverlening, klantentevredenheid en klachtenbehandeling.

Programma

Klachten onder de loep
– Definitie van een klacht
– Soorten klachten
– Zin van klachten
– Zorgend klachten ontvangen
• Emotie neutraal luisteren
• Analyse van de klacht

– Dank u klant
– Behoefte analyse van de klacht

Klachten behandeling
– Oplossingsgericht zijn is een attitude
– Gespreksopbouw

Aan de slag met life cases van de deelnemers.


Locatie

Wiedauwkaai 23, 9000 Gent

Locatie

ANIGEE COMMUNICATION
Wiedauwkaai  23
9000  Gent
Plan je route