E-mailmarketing – basis
Doelstelling
Deelnemers krijgen een grondig inzicht in de basisprincipes en strategische mogelijkheden van e-mailmarketing. Ze leren hoe ze een kwalitatieve database opbouwen, segmenteren, gepersonaliseerde campagnes opzetten en automatiseren, terwijl ze voldoen aan de GDPR-wetgeving. De opleiding biedt daarnaast inzicht in het gebruik van populaire tools en hoe de resultaten van e-mailcampagnes geanalyseerd en geoptimaliseerd kunnen worden.
Doelgroep
- Startende marketeers of communicatiemedewerkers die e-mailmarketing willen inzetten. - Zelfstandige ondernemers of KMO’s die hun klantenbestand via e-mail willen aanspreken. - Professionals in marketing of sales die hun digitale communicatie willen versterken. - Iedereen die een basiskennis wil opdoen over e-mailmarketingstrategieën en tools.
Programma
• Intro e-mailmarketing
• Database opbouwen
• Database segmenteren
• Veelgebruikte tools
• GDPR
• Resultaten meten
• Automations
• Best practices