Creatief denken voor leidinggevenden
Duurtijd
1 dag
Sessies
1
Voertaal
Nederlands
Opleidingsvorm
Klassikale opleiding
Opleidingspartner
Creashock
Doelstelling
In deze opleiding leer je als leidinggevende zelf creatief denken (voorbeeldgedrag) en tevens hoe je die creativiteit over kunt brengen op je team (aan wie je al dan niet hiërarchisch leiding geeft):
– Je leert zelf meer en betere ideeën bedenken voor uitdagingen of problemen waar je mee geconfronteerd wordt.
– Je komt gemakkelijker uit je comfortzone en leert oude patronen en gewoontes te verlaten.
– Je krijgt tips hoe je je medewerkers uit hun comfort zone krijgt.
– Je leert hoe je je medewerkers mee kunt krijgen in het creatieve proces.
– Je leert je oordeel uitstellen en meer open te staan voor de ideeën van je medewerkers.
– Je krijgt tips voor creatieve sollicitatie- of werkgesprekken.
– Je bedenkt ideeën die je in hun eigen werkcontext kunt toepassen, dit via een aantal creativiteitstechnieken.
– Je leert ook hoe je als team ideeën kunnen bedenken en realiseren. Hierbij worden een aantal voorbeelden uit diverse industrieën ter inspiratie toegelicht.
– Je krijgt tips hoe je je ideeën beter kunt verkopen en realiseren. Hiermee kan je ook je medewerkers coachen om hun ideeën aan de man te brengen.
Doelgroep
Leidinggevenden: lijn managers, projectleiders, procesverantwoordelijken, accountmanagers, …
Programma
– Bewust worden van de noodzaak aan creativiteit en innovatie in onze bedrijven.
– Toelichten waar onze creativiteit vandaan komt en hoe kunnen we deze positief beïnvloeden.
– Herformuleren van uitdagingen en problemen om zo de juiste te lijf te kunnen gaan.
– Toepassen van de verschillende stappen van het creatieve proces met de bijbehorende methodieken.
– Inzicht verwerven in het opzetten van een innovatiecultuur.
– Brainstormen rond een voor jou belangrijk probleem of uitdaging en dit ook praktisch uitwerken.
– Concrete en praktische tips die je onmiddellijk kan toepassen in je werkomgeving.