Verkopen met resultaat – verkoopvoorbereiding – mtech+

Choisissez votre groupe et votre région !

Si vous ne donnez pas l'autorisation, nous ne pouvons pas enregistrer votre choix et vous ne pourrez pas voir le contenu le plus pertinent.

Je travaille pour la CP219 'Organismes de contrôle'

Choisir

Verkopen met resultaat – verkoopvoorbereiding

Formation
 

Choisir Lieu / Date de début

Durée

1 Jour

Langue

Nederlands

Méthode didactique

Formation classicale

Inscrire


Objectif

• Basisprincipes van de communicatie even op het voorplan zetten.
• Inzicht verwerven in onze gesprekspartner.
• Via het opmaken van een sellogram (verkoopmatrix) brengt de deelnemer de eigenschappen van zijn producten en/of diensten alsook de marktomgeving in kaart. Dit is het denkkader van waaruit elke actie naar de klant toe voortvloeit.
• Verwerven van een grondig inzicht in de waarde van de producten en/of diensten en in bijhorende voordelen.
• Verhogen van de contactvaardigheid door betere kennis van de producten en/of
Diensten

Public cible

Werknemers die een functie (zullen) uitoefenen op de commerciële binnen- of buitendienst en die hun bekwaamheden op dat vlak gestructureerd willen verbeteren of verhogen. Deze opleiding bestaat uit een traject van 3 modules die apart kunnen gevolgd worden.

Programme

Professionele commerciële communicatie: verbaal en non-verbaal, ook aan de telefoon:

• Een zelfzekere en positieve uitstraling: vertrouwen winnen van de klant.
• Proactieve klantgerichtheid: overtuigingskracht naar de klant toe en aanvankelijke weerstand ombuigen naar interesse.
• Alerte houding en luistervaardigheid: de juiste vragen stellen en niet laten meeslepen in het verhaal van de klant.
• Dynamisch taalgebruik: snel “to the point” komen.
• Resultaatgerichte aanpak: kort op de bal en snel overgaan tot afsluiten.

Aandacht voor het profiel van de klant:

• Aanduiden van de soorten klanten.
• Hoe die klanten benaderen ?

Opmaak van het sellogram:

• Principe van het sellogram.
• Wie zijn wij als bedrijf en hoe omschrijven wij onze positie naar de klant toe ?
• Wat zijn onze diensten en/of producten: bepalen van eigenschappen en bijhorende voordelen.
• Wie zijn onze medespelers in de markt en hoe is onze positie tegenover hun aangeboden diensten ?
• Met welke doelstellingen of motivaties wil ik de klanten benaderen ?
• Samenstellen gebruiksklaar sellogram op basis van bovenstaande gegevens.
• Link naar telefonisch prospecteren en verkoopsgesprek


Lieu

Stationsplein 29c, 9100 Sint-Niklaas

Lieu

SMART BOOST
Stationsplein  29c
9100  Sint-Niklaas
https://www.smart-boost.be Planifiez votre itinéraire