Meer grip op lastige gesprekken met klanten & leveranciers – mtech+

Choisissez votre groupe et votre région !

Si vous ne donnez pas l'autorisation, nous ne pouvons pas enregistrer votre choix et vous ne pourrez pas voir le contenu le plus pertinent.

Je travaille pour la CP219 'Organismes de contrôle'

Choisir

Meer grip op lastige gesprekken met klanten & leveranciers

Formation
 

Choisir Lieu / Date de début

Durée

1 Jour

Langue

Nederlands

Méthode didactique

Formation classicale

Inscrire


Objectif

Als je klantencontact hebt, word je regelmatig geconfronteerd met eisende of klagende klanten en leveranciers.
Bij gesprekspartners die zeer mondig zijn of verbaal agressief uit de hoek komen, is het vaak een uitdaging om jouw rol als buffer te vervullen.

Na deze opleiding:
• Heb je tips & tricks gekregen en geoefend om moeilijke situaties in goede banen te leiden.
• Beschik je over handvaten om ervoor te zorgen dat de situatie niet escaleert.
• Werk je samen om de beste oplossing te bereiken, al kan je niet alle verwachtingen van jouw gesprekspartner inlossen.

Programme

1. Ga professioneel om met bezwaren
• Waarom hebben klanten en leveranciers bezwaren?
• Wat voor soorten bezwaren zijn er?
• Hoe kan je die bezwaren weerleggen?

2. Zie klachten als een kans
• Toolbox om klachten op te vangen
• Reageren op diverse vormen van verbale agressie
• Jouw emoties en de emoties van de klant

3. Krijg meer inzicht in jouw gesprekspartners
• Gebruiksaanwijzing voor specifieke klantentypes
• Het verschil tussen assertief, agressief en manipulatief gedrag
• Welke mate van assertiviteit mag je zelf aan de dag leggen? Wat verwacht jouw organisatie van jou?

4. Handel proactief
• Hoe kan je bepaalde moeilijke situaties vermijden?
• Hoe maak je sluitende afspraken?
• Welk communicatiemiddel past het best bij de specifieke situatie?


Lieu

Gentseweg 280, 9120 Beveren-Kruibeke-Zwijndrecht

Lieu

ANIGEE COMMUNICATION
Gentseweg  280
9120  Beveren-Kruibeke-Zwijndrecht
Planifiez votre itinéraire