Maak van uw bedrijfsstrategie een werkend plan
Duurtijd
4 dagen
Sessies
4
Voertaal
Nederlands
Opleidingsvorm
Klassikale opleiding
Opleidingspartner
LUMERON NV
Doelstelling
• Inzicht in het theoretische principes i.v.m. de formulering van de bedrijfsstrategie
• Theoretische principes concreet toegepast op uw bedrijf
• Medewerkers intern actief betrokken bij het ‘doen werken’ van de bedrijfsstrategie
Doelgroep
• Directie • Management • Eerste lijn medewerkers
Programma
Theoriegericht:
1. Theoretische principes en achtergronden
Strategisch denken, daar bestaan heel wat theorieën rond. Maar wat is daarbij belangrijk zonder 50 boeken te moeten lezen, om aan de slag te kunnen met mijn bedrijfsstrategie?
2. Aan de slag: Missie – visie – waarden – sterktes & zwaktes
Elk bedrijf heeft een bestaansreden, een passie. Hoe gebruiken we die om de keuzes die we maken te verfijnen, en hoe gebruiken we die informatie om zowel naar onszelf als naar de wereld rondom ons te kijken en zo knopen door te hakken?
3. Aan de slag: Strategische doelstellingen en acties, met bijhorende kritische succesfactoren en indicatoren
Lijnen uitgezet? Dan is het nu tijd om dit te vertalen in doelstellingen voor de komende periode en om te zetten in strategische acties op financieel-, klanten-, proces- & medewerkersvlak
4. Aan de slag: Jaaractieplan opmaken, doorvertalen naar de medewerkers en opvolgen/bijsturen
Een duidelijk strategisch high level actieplan is niets zonder medewerkers die hier mee aan bouwen met de neuzen in dezelfde richting. Welke initiatieven start elkeen op en hoe zorgen we dat het plan werkt.
Praktijkgericht:
1. Uitwerken sterkte-zwakte analyse, strategische doelstellingen en acties
Uw eigen bedrijfsstrategie concreet maken volgens het stappenplan
2. Opmaken van een strategisch jaaractieplan
Samen met de interne verantwoordelijken aan de slag om vast te leggen welke acties jullie onderling afspreken om jullie bedrijfsstrategie te ‘doen werken’