“Continu verbeteren” komt niet vanzelf – mtech+

Kies jouw groep en regio!

Ieder fonds een aanbod op maat.

Als je geen toestemming geeft, mogen we jouw keuze niet opslaan en kan je niet de meest relevante inhoud zien.

Ik werk voor PC219 'controleorganisme'

Kies

“Continu verbeteren” komt niet vanzelf

Opleiding
 

• Focus op productie – en logistieke bedrijven • Verder geen specifieke vereisten behalve goesting om continu te verbeteren


Kies Locatie / Startdatum

Duurtijd

5 dagen

Sessies

5

Voertaal

Nederlands

Opleidingsvorm

Klassikale opleiding

Opleidingspartner

LUMERON NV

Inschrijven


Doelstelling

• Structurele aanpak voor verbetering vastgelegd.
• Continu verbeteren is een tweede natuur en is onderdeel van de Dagelijkse Natuurlijke Attitude (DNA) in het bedrijf.

Doelgroep

• Productie-verantwoordelijken • Kwaliteitsmedewerkers • Logistieke medewerkers • Teamcoaches

Programma

Theoriegericht:
1. Orde en netheid stuwt kwaliteit, veiligheid en efficiëntie
Moeten we nu beginnen met kuisen? Als dat de enige reden zou zijn, dan houdt niemand het vol, maar hoe kan je door gestructureerd aan orde & netheid te werken meteen resultaat zien op verschillende andere vlakken?

2. Met een andere bril naar de werkpost kijken
Wie weet er beter dan een operator op de werkpost wat er elke dag fout loopt? Geven we hen de middelen om dit te benoemen? En wat zou er gebeuren als we hen daar nog wat bij helpen om hun werkpost echt te leren bekijken met het oog op verbeterpotentieel?

3. Basisoorzaken wegnemen om problemen ten gronde op te lossen
Elke dag lopen er verschillende zaken fout. Brandjes blussen is achter de feiten aanlopen, en de kans op herhaling blijft groot. Hoe pak je het aan zodat je de oorzaak en niet het symptoom wegwerkt?

4. Optimaliseren van een werkpost
Hoe kunnen we de bovenstaande kennis omzetten in een efficiëntere werkpost? Wat bijvoorbeeld met omsteltijden? Verplaatsingen?… Hoe kan een eenvoudige tijdstudie hierbij helpen?

5. Meetbare parameters naar de werkvloer vertalen
Een percentage is niet altijd tastbaar. 98% score op school was super, maar wat betekent dit bij 2% klantenklachten? Hoe zorgen we dat meetbare parameters ook de operatoren aanspreken zodat ze meedenken en rapporteren?

Praktijkgericht:
1. ‘Sukkelen en wachten’ aanpakken in de praktijk
Samen met de medewerkers van een werkpost leren we kijken en benoemen. Wat kan er beter? Waarom wachten we? Waarom doen we iets opnieuw? Wat zorgt voor frustratie? En vooral… hoe doen we er iets aan.

2. Aan de slag met één of twee concrete verbetertools
Waar zit voor uw bedrijf de verbetering? We gaan concreet aan de slag met de juiste methodiek om interne verbetermogelijkheden vast te pakken en leren de methodiek aan.


Locatie

Industriepark-west 75, 9100 Sint-Niklaas

Locatie

LUMERON NV
Industriepark-west  75
9100  Sint-Niklaas
http://www.lumeron.be Plan je route