Kies jouw groep en regio!

Ieder fonds een aanbod op maat.

Als je geen toestemming geeft, mogen we jouw keuze niet opslaan en kan je niet de meest relevante inhoud zien.

Ik werk voor PC219 'controleorganisme'

Kies

Communiceren met kleur (DISC)

Opleiding
 

Kies Locatie / Startdatum

Duurtijd:

 

Sessies

1

Opleidingsvorm

Virtual classroom

Inschrijven


Doelstelling

Na deze training hebben de deelnemers inzicht in:
– hun persoonlijkheidstype volgens de kleuren;
– de persoonlijkheidstypes van hun collega’s;
– de kwaliteiten en valkuilen van een persoonlijkheidstype;
– de wisselwerking tussen de verschillende types.

Na deze training vergroten de deelnemers hun competentie om:
– dankzij inzicht in persoonlijkheden hun communicatie te verbeteren;
– begrip te tonen voor andere persoonlijkheden;
– open te communiceren over de kwaliteiten en valkuilen van anderen;
– flexibel in te spelen op de persoonlijkheid van de ander.

Doelgroep

Medewerkers die meer inzicht willen krijgen in zichzelf en anderen aan de hand van persoonlijkheidstypes volgens de kleuren (DISC).

Programma

Elke medewerker heeft zijn eigen persoonlijkheid en dus ook zijn eigen manier van communiceren. In een team is het belangrijk dat de verschillende persoonlijkheidstypes vertegenwoordigd zijn. Rode types zullen de kar trekken en zorgen ervoor dat beslissingen tijdig genomen worden. Gele types zorgen voor sfeer en vernieuwende ideeën. Groene types dragen zorg voor anderen en zorgen ervoor dat er doordachte beslissingen genomen worden. En tot slot zorgen de blauwe types voor details, nauwkeurigheid en structuur.
Je persoonlijkheid heeft ook invloed op de wijze waarop ze communiceren. Waarbij de ene houdt van directe communicatie, vindt de andere het belangrijk dat er op een ‘zorgzame’ wijze gecommuniceerd wordt. Blauwe types hebben bijvoorbeeld graag veel details, terwijl rode types willen dat je direct to the point gaat.
Door deelnemers meer inzicht te geven in de kwaliteiten en valkuilen van de verschillende persoonlijkheidstypes aan de hand van een kleurenprofiel, gaan de medewerkers de verschillen meer waarderen en gaan ze in hun communicatie meer rekening houden met de persoonlijkheid van de ander.